Σε ποιον σταθμό, σε ποιο βαγόνι…
Στην περίοδο της οικονομικής ευημερίας της Ξάνθης, που διήρκεσε μεταξύ των ετών 1860 και 1910, ολοκληρώθηκε η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής που συνέδεε τη Θεσσαλονίκη με την Αλεξανδρούπολη. Αν και οι λόγοι κατασκευής αφορούσαν αρχικά στις στρατιωτικές ανάγκες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, η γραμμή χρησίμευσε και στη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων, συνδέοντας τη Θεσσαλονίκη με την Αδριανούπολη και την Κωνσταντινούπολη. Στη φωτογραφία εικονίζεται ο σταθμός της Ξάνθης, που λειτούργησε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 1896, σε ένα από τα λίγα επιστολικά δελτάρια του Κομοτηναίου φωτογράφου Ξενοφώντα Παπαζέκου. Σήμερα, πιθανότατα γίνεται αντιληπτό ως μια νοσταλγική αποτύπωση ενός νεωτερικού αρχιτεκτονικού και ηχητικού τοπίου.
Δημιουργός: Ξενοφών Παπαζέκος (1925)
Προέλευση: Ιδιωτική συλλογή Τάσου Τεφρωνίδη
Πηγές κειμένου: Μανώλης Σ. Χούμας επίσημος λογαριασμός στο facebook (https://www.facebook.com/manolischoumas)